11 maja 2021

Nasza szkoła wraz z parterami z Estonii, Portugalii i Włoch realizuje projekt Erasmus+ Uniwersalny Język Sztuki, który ma na celu m.in. wspieranie rozwoju dzieci poprzez twórcze zajęcia w środowisku międzynarodowym związane z kuchnią, tańcem, śpiewaniem, tworzeniem prac plastycznych, artystycznych zdjęć itp. Ważną częścią każdego projektu są też międzynarodowe wymiany i nauka w szkole za granicą. W lutym ubiegłego roku udało nam się wyjechać na tydzień do Portugalii. Niestety planowane wyjazdy do Estonii i Włoch oraz spotkanie w Polsce nie mogły dojść do skutku z uwagi na zakaz podróżowania. Przedłużyliśmy więc projekt o kolejny rok, bo liczymy, że uda nam się odwiedzić naszych zagranicznych partnerów. 

Chcieliśmy jednak, aby także w tym roku  szkolnym nasi uczniowie mogli zasmakować emocji związanych z realizacją działań z kolegami z Estonii, Włoch i Portugalii, dlatego postanowiliśmy zorganizować wirtualne mobilności. Pierwszą z nich zorganizowała SP nr 1 w Mosinie w dniach 14-16 kwietnia 2021. Łącznie blisko 60 osób bezpośrednio uczestniczyło w wirtualnych zajęciach, w tym ponad 40 uczniów. Językiem komunikacji w projekcie jest j. angielski.

W ramach spotkania odbyły się następujące działania:

 

Dzień 1:

-  zapoznanie się uczestników na platformie Spatial.chat,

- poznanie kultury krajów partnerskich: rozmowy przy wirtualnych stolikach dotyczące 10 krajowych zagadnień: muzyków, stolic, dań, symboli, malarzy, budynków, zwierząt, roślin, atrakcji turystycznych i tańców,

- quiz na Kahoot! dotyczący informacji zdobytych przy stolikach: przyznanie tytułów i dyplomów ULA MEMORY MASTER,

- warsztaty na Zoomie pt. Caps Song (Piosenka Kubeczkowa): polscy uczniowie poprowadzili online naukę ścieżki rytmicznej do utworu Anny Kendrick  When I'm Gone,

- zajęcia z kreatywnego pisania Happy Stories (Wesołe Historyjki): uczniowie podzieleni zostali na 4 międzynarodowe zespoły i stworzyli na wirtualnej, współdzielonej tablicy Jamboard opowiadania, w których należało użyć 10 słów z wcześniejszych zajęć.

Dzień 2

- wywiad na żywo (LIVE) z p. E. A. Szymańską na projektowym kanale You Tube ULA Erasmus przeprowadzony przez uczniów,

- wirtualny spacer po szkole na Zoomie,

- polskie warsztaty kulinarne: upieczenie i dekoracja artystyczna mazurka połączone z lekcją angielskiego w kuchni,

- włoskie warsztaty kulinarne: przygotowanie domowego makaronu i nauka właściwej techniki zagniatania,

Dzień 3

- estońskie warsztaty kulinarne: przygotowanie musu z kaszy manny gotowanej w soku żurawinowym,

- portugalskie warsztaty kulinarne: Bacalhau à Brás, czyli dorsz lub kurczak z ziemniakami krojonymi w patyki,

- warsztaty plastyczne na Jamboardzie: tworzenie ilustracji do Happy Stories w grupach międzynarodowych,

- ankieta ewaluacyjna na Googl.docs,

- podsumowanie spotkania i wręczenie certyfikatów uczestnictwa.

 

Przeprowadzenie wirtualnej wymiany uczniowskiej  bardzo ułatwiła nam także europejska platforma do współpracy szkół eTwinning, na której uczniowie i nauczyciele umieszczali wszelkie materiały tj. zdjęcia, filmy, dokumenty.

 

Organizacja wirtualnej mobilności była dla nas całkowicie nowym doświadczeniem, a zatem i olbrzymim wyzwaniem. Jednak pomimo pewnych problemów technicznych, pierwsze e-spotkanie uznać można za bardzo udane. Jesteśmy szczęśliwi, że dzięki projektowi udało się w szkole stworzyć pracownię artystyczno-kulinarną w sali nr 17, która fantastycznie sprawdziła się podczas zajęć kulinarnych. E-meeting dał nam wiele międzynarodowych inspiracji, był okazją do poznania UNIWERSALNEGO JĘZYKA SZTUKI, ale przede wszystkim okazał się niesamowitą przygodą przeżytą wspólnie z kolegami ze wspaniałego zespołu ULA Erasmus+.

 

Film z portugalskich warsztatów kulinarnych 

 

Erasmus+ Uniwersalny Język Sztuki (ULA)
-Wirtualna Mobilność w Polsce