Klasa 1-3
Mam odpowiedni strój sportowy (obuwie i ubranie).
Sprawnie przebieram się przed zajęciami.
Chętnie wykonuję ćwiczenia zaproponowane mi przez nauczyciela.
Chętnie biorę udział w zabawach zespołowych.
Dbam o sprzęt sportowy, pomoce, z których korzystam.
Zachowuję zasady bezpieczeństwa.
Zachowuję się uczciwie w grach i zawodach.
Wykazuję zrozumienie dla trudności albo niepowodzeń rówieśników.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Klasa 1
Wykonam pracę plastyczną zgodnie z tematem.
Praca będzie czysta i wykonana estetycznie.
Doprowadzam pracę do końca.
Pracuję samodzielnie.
Klasa 2-3
Wykonam pracę plastyczną zgodnie z tematem.
Zagospodarowuję całą przestrzeń na kartce.
Praca będzie czysta i wykonana estetycznie.
Doprowadzam pracę do końca.
Pracuję samodzielnie.
EDUKACJA ARTYSTYCZNA
Klasa 1
Śpiewam proste piosenki dla dzieci.
Odtwarzam proste rytmy.
Tworzę proste ilustracje dźwiękowe i improwizacje ruchowe.
Klasa 2-3
Śpiewam proste piosenki dla dzieci.
Śpiewam hymn narodowy.
Odtwarzam proste rytmy i wzory rytmiczne.
Rozróżniam podstawowe elementy muzyki (rytm, melodia, wysokość dźwięku, akompaniament, tempo, dynamika).
Określam nastrój i charakter słuchanego utworów muzycznych
Rozróżniam dźwięki wysokie, średnie i niskie;
Rozpoznaję barwę głosu: bas i sopran oraz instrumentów: fortepian, gitara, skrzypce, trąbka, flet, perkusja.
Rozpoznaję utwory wykonane solo i zespołowo, na chór i orkiestrę.
Tworzę proste ilustracje dźwiękowe i improwizacje ruchowe.
EDUKACJA MUZYCZNA
Klasa 1
Znam prawa i obowiązki ucznia.
Wiem, w jakim regionie mieszkam.
Znam symbole narodowe, nazwę swojego kraju.
Wiem, że Polska leży w Europie.
Rozpoznaję podstawowe zawody i wytwory jakie powstają w wyniku ich wykonywania.
Wiem, gdzie można się bezpiecznie bawić, a gdzie nie.
Znam numery alarmowe, wiem jak zachować się w razie wypadku.
Klasa 2-3
Znam prawa i obowiązki ucznia.
Wiem, w jakim regionie mieszkam.
Znam najważniejsze obiekty i tradycje mojej okolicy.
Znam symbole narodowe, nazwę swojego kraju.
Znam najważniejsze wydarzenia historyczne.
Wiem, że Polska leży w Europie.
Nazywam sąsiadów mojego kraju.
Rozpoznaję flagę i hymn Unii Europejskiej.
Rozpoznaję podstawowe zawody i wytwory jakie powstają w wyniku ich wykonywania.
Wiem, gdzie można się bezpiecznie bawić, a gdzie nie.
Znam numery alarmowe, wiem jak zachować się w razie wypadku.
EDUKACJA SPOŁECZNA
Klasa 1.
Opisuję życie w wybranych ekosystemach: w lesie, na łące, na polu.
Wiem, jakie warunki są konieczne do rozwoju roślin.
Wiem, jaki pożytek przynoszą zwierzęta hodowlane środowisku i podaję proste przykłady.
Wiem, jakie produkty otrzymujemy z roślin uprawnych.
Wyjaśniam zależność zjawisk przyrody od pór roku;
Wiem, jak zachować się odpowiednio do warunków atmosferycznych.
Znam podstawowe zasady racjonalnego odżywiania się.
Rozumiem konieczność kontrolowania stanu zdrowia i stosuję się do zaleceń
lekarza.
Klasa 2-3.
Obserwuję i prowadzę proste doświadczenia przyrodnicze, analizuję je i wiążę przyczynę ze skutkiem.
Opisuję życie w wybranych ekosystemach: w lesie, ogrodzie, parku, na łące i w zbiornikach wodnych;
Wiem, jakie warunki są konieczne do rozwoju roślin i zwierząt w gospodarstwie domowym, w szkolnych uprawach i hodowlach itp.
Wiem, jaki pożytek przynoszą zwierzęta środowisku i podaję proste przykłady.
Nazywam charakterystyczne elementy typowych krajobrazów Polski: nadmorskiego, nizinnego, górskiego.
Rozpoznaję i nazywam niektóre zwierzęta egzotyczne.
Wyjaśniam zależność zjawisk przyrody od pór roku.
Wiem, jak zachować się odpowiednio do warunków atmosferycznych.
Potrafię segregować śmieci.
Wiem, jak oszczędzać wodę.
Wiem, jak chronić przyrodę.
Znam wpływ przyrody nieożywionej na życie ludzi, zwierząt i roślin.
Nazywam podstawowe części ciała i organy wewnętrzne ludzi.
Znam podstawowe zasady racjonalnego odżywiania się.
Rozumiem konieczność kontrolowania stanu zdrowia i stosuje się do zaleceń lekarza.
Orientuję się w zagrożeniach ze strony roślin i zwierząt, a także w zagrożeniach typu burza, huragan, śnieżyca, lawina, powódź itp.; wiem, jak trzeba zachować się w takich sytuacjach.
EDUKACJA PRZYRODNICZA
Klasa 1
Klasa 2-3
- formuły matematycznej;
- pytania;
- odpowiedzi.
ZADANIA TEKSTOWE
Klasa 1
Wykonuję łatwe obliczenia pieniężne.
Znam będące w obiegu monety i banknoty w zakresie 20.
Porównuję przedmioty cięższe i lżejsze.
Znam kolejność pór roku, dni tygodnia, nazw miesięcy.
Odczytuję pełne godziny na zegarze w systemie 12- godzinnym.
Posługuję się określeniem: godzina.
Wykonuję proste obliczenia zegarowe (godzinowe).
Klasa 2-3
Wykonuję łatwe obliczenia pieniężne.
Posługuję się jednostkami: złoty, groszy.
Znam będące w obiegu monety i banknoty w zakresie 1000.
Mierzę i zapisuję wynik pomiaru długości, szerokości i wysokości przedmiotów oraz odległości.
Posługuję się jednostkami: milimetr, centymetr, metr, kilometr.
Ważę przedmioty, różnicuję przedmioty cięższe i lżejsze.
Używam określeń: kilogram, pół kilograma, dekagram, gram.
Odmierzam płyny różnymi miarkami.
Posługuję się określeniami: litr, pół litra, ćwierć litra.
Odczytuję temperaturę.
Zapisuję daty.
Znam kolejność pór roku, dni tygodnia, miesięcy.
Stosuję obliczenia kalendarzowe.
Odczytuję godziny na zegarze w systemie 12-, 24- godzinnym.
Posługuję się określeniem: godzina, pół godziny, kwadrans, minuta, sekunda, doba.
Wykonuję proste obliczenia zegarowe.
UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNE
Klasa 1
Układam obiekty w serie rosnące i malejące, numeruję je.
Dodaję i odejmuję w zakresie 20.
Porównuję liczby w zakresie 20 z zastosowaniem znaków: < , > , =.
Klasa 2
Układam obiekty w serie rosnące i malejące, numeruję je.
Dodaję i odejmuję w zakresie 100.
Porównuję liczby w zakresie 100 z zastosowaniem znaków: < , > , =.
Mnożę i dzielę w zakresie 30.
Rozwiązuję równania jednodziałowe z niewiadomą w postaci okienka.
Klasa 3
Układam obiekty w serie rosnące i malejące, numeruję je.
Dodaję i odejmuję w zakresie 1000.
Porównuję liczby w zakresie 1000 z zastosowaniem znaków: < , > , =.
Mnożę i dzielę w zakresie 100.
Rozwiązuję równania jednodziałowe z niewiadomą w postaci okienka.
Rozwiązuję proste zadania tekstowe na porównywanie ilorazowe.
LICZENIE
Klasa 1
Rozpoznaję i nazywam figury: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt.
Klasa 2-3
Rozpoznaję i nazywam figury: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt.
Rysuję odcinki o podanej długości.
Obliczam obwody trójkątów i prostokątów.
Znam pojęcie linii prostej, łamanej, krzywej.
Mierzę długości odcinków i łamanych.
GEOMETRIA
Klasa 1
Piszę cyfry o kształcie zgodnym ze wzorem.
Umieszczam cyferki we właściwych kratkach i pozostawiam między nimi równe odstępy.
Klasyfikuję obiekty, tworzę kolekcje i dobieram obiekty z serii.
Określam położenie przedmiotów w przestrzeni i względem danego obiektu.
Rysuję drugą połowę figury symetrycznej oraz kontynuuję wzory.
Rysuję figury w powiększeniu.
Rozpoznaję i nazywam liczby od 0 do 20.
Znam znaki: +. -, =, <, >
Klasa 2
Klasyfikuję obiekty, tworzę kolekcje i dobieram obiekty z serii.
Wyprowadzam kierunki od siebie i innych osób, określam położenie obranego obiektu na płaszczyźnie i w przestrzeni.
Rysuję drugą połowę figury symetrycznej oraz kontynuuję wzory.
Rysuję figury w powiększeniu lub pomniejszeniu.
Znam znaki: +. -, =, <, >, :,
Odczytuję i zapisuję liczby rzymskie od I do XII
Klasa 3
Klasyfikuję obiekty, tworzę kolekcje i dobieram obiekty z serii.
Wyprowadzam kierunki od siebie i innych osób, określam położenie obranego obiektu na płaszczyźnie i w przestrzeni.
Rysuję drugą połowę figury symetrycznej oraz kontynuuję wzory.
Rysuję figury w powiększeniu lub pomniejszeniu.
Wyróżniam cyfry dziesiątek i cyfry jedności;
Znam znaki: +. -, =, <, >, :.
Odczytuję i zapisuję liczby rzymskie od I do XII
Rozumiem pojęcia: suma, różnica, odjemna, odjemnik, czynnik, iloczyn, iloraz, dzielnik, dzielna.
MATEMATYKA
Klasa 1
Wskazuję dwuznaki i spółgłoski miękkie.
Wskazuję samogłoski i spółgłoski w wyrazie lub zbiorze liter.
Umiem policzyć głoski i litery w wyrazie, sylabie.
Dzielę wyrazy na sylaby i głoski.
Klasa 2-3
Wskazuję dwuznaki i spółgłoski miękkie.
Wskazuję samogłoski i spółgłoski w wyrazie lub zbiorze liter.
Umiem policzyć głoski i litery w wyrazie, sylabie.
Umiem policzyć wyrazy w zdaniu, zdania w tekście.
Dzielę wyrazy na sylaby i głoski.
Umiem rozpoznać w tekście zdania: oznajmujące, rozkazujące, pytające.
Potrafię ułożyć zdanie: oznajmujące, rozkazujące i pytające.
Znam alfabet.
Umiem uporządkować wyrazy alfabetycznie.
Umiem utworzyć rodzinę wyrazów.
Rozpoznaję nazwy rzeczy, osób, roślin, zwierząt.
Umiem utworzyć wyrazy w liczbie mnogiej i pojedynczej.
Wskazuję wyrazy oznaczające wykonywaną czynność.
Umiem odmienić wyrazy oznaczające czynności przez osoby i liczby.
Umiem rozpoznać wyrazy oznaczające cechy.
Potrafię rozwijać zdanie pojedyncze.
GRAMATYKA
Pisanie z pamięci
Klasa 1
Klasa 2-3
Pisanie ze słuchu
Klasa 2-3
ORTOGRAFIA
Klasa 1
Klasa 2-3
PISANIE
Klasa 1
Klasa 2
Klasa 3
WYPOWIEDZI USTNE
Klasa 1
Klasa 2
Klasa 3
CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM
Klasa 1
Klasa 2
Klasa 3
GŁOŚNE CZYTANIE
Tańczę, śpiewam, gram na instrumentach.
Współpracuję w grupie.
Rysuję, maluję, wycinam, lepię.
Piszę, liczę, czytam łatwe teksty.
Poznaję otaczające mnie środowisko.
Rozwiązuję łamigłówki i rebusy.
Piszę zgodnie ze wzorem.
Rysuję szlaczki zgodnie ze wzorem.
Litery i szlaczki piszę ołówkiem.
Rysuję i koloruję kredkami.
Wycinam dokładnie po linii.
Dokładnie naklejam naklejki.
Pracuje czysto i starannie.
Obserwuję i słucham uważnie.
Doprowadzam rozpoczętą pracę do końca.
Wypowiadam się pełnymi zdaniami.
EDUKACJA PRZEDSZKOLNA
Potrafię właściwie wyrażać swoje emocje.
Potrafię rzetelnie wykonywać swoje szkolne obowiązki.
Potrafię współpracować w grupie.
Potrafię właściwie zachowywać się w miejscach publicznych.
Przestrzegam zasad bezpieczeństwa w czasie wyjść i wycieczek.
Pomagam słabszym i potrzebującym mojej pomocy.
Przestrzegam zasad obowiązujących w klasie.
Cieszę się z sukcesów i wygranych innych osób.
Jestem miły/a, grzeczny/a, kulturalny/a, tolerancyjny/a.
Szanuję kolegów, nauczycieli i innych pracowników szkoły.
ZACHOWANIE
LISTA UMIEJĘTNOŚCI ZDOBYWANYCH W KLASACH 0-3
DRODZY RODZICE!
Przedstawiamy Wam swoistego rodzaju drabinę osiągnięć dla uczniów z klas 0 - 3. Jest to optymalny zestaw umiejętności, które powinny zdobyć Wasze pociechy kończąc poszczególne klasy, dlatego ta lista jest dość obszerna. Pamiętajcie jednak, że różne tempo i poziom rozwoju poszczególnych funkcji psychicznych u dzieci w tym samym wieku jest zjawiskiem typowym i powszechnym. Wynika ono z indywidualnego tempa dojrzewania mózgu dziecka oraz ze specyfiki doświadczeń́ społeczno-kulturowych. Dlatego warto obserwować swoje dziecko i wspierać je w zdobywaniu kolejnych sprawności, dając jednocześnie czas na pokonywanie ewentualnych trudności.
Na podstawie: Brzezińska, Matejczuk i Nowotnik, 2012, s. 7–8.
Klasy 0-3
rok szkolny 2024 / 2025
WYCHOWAWCY
klasa 0a - p. Katarzyna Skrzypek-Gimzińska, sala nr 1
klasa 0b - p. Hanna Jankowska, sala nr 2
klasa 0c - p. Iwona Żak, sala nr 4
klasa 1a - p. Katarzyna Szłapka, sala nr 105
klasa 1b - p. Dominika Demuth - sala nr 102
klasa 1c - p. Dominika Siąkowska-Goździk, sala nr 102
klasa 1d - p. Anna Antkowiak, sala nr 3
klasa 2a - p. Katarzyna Frygier, sala nr 108
klasa 2b - p. Ewa Walczak, sala nr 108
klasa 2c - p. Joanna Hetmańska, sala nr 101
klasa 3a - p. Iwona Depczyńska, sala nr 3
klasa 3b - p. Alicja Plenzler, sala nr 109
klasa 3c - p. Sylwia Hojka, sala nr 106