21 września 2020

Kiedy Peter Reynolds napisał książkę „The Dot”, nie myślał zapewne, że poruszy kropkowy świat i to dosłownie. Książka została przetłumaczona na dwadzieścia języków. Vashti to główna bohaterka tej niezwykłej opowieści. Jest nieśmiała i nie wierzy w swoje możliwości. Jej historia pokazuje, jak ważne jest to, by uczyć dzieci odwagi i wiary we własne możliwości, uwzględniając zarazem ich własne potrzeby wyrażania siebie. Poniżej przedstawiamy relacje nauczycieli z akcji związanych z obchodami Dnia Kropki.

  • Dnia 15 września dzieci z klasy zero wspólnie obchodziły Dzień Kropki i wykonały prace plastyczne z wykorzystaniem różnych technik. (Joanna Klińska )
  • Klasa 1a wykonała prace przedstawiające wizerunek sowy pt. "Kropkowe mądrości". Dzieci mogły skorzystać z dowolnej techniki. (Dominika Demuth)
  • Z okazji Dnia kropki uczniowie klasy 2c wymyślali kropkowe prace plastyczne –  malowali farbami kompozycje z kropek oraz wymyślali wyrazy z podanych liter, które następnie zakodowali odpowiednim kolorem kropki. (Alicja Plenzler)
  • Uczniowie klasy 3c z wielką ochotą brali udział w szkolnym Dniu Kropki. Rozmawialiśmy o naszych talentach, wsparciu i uwierzeniu w swoje możliwości. Doskonale się bawiliśmy. Jak zawsze kropki można było znaleźć na naszych ubraniach i dodatkach. Zdjęcia wykonały nasze panie bibliotekarki - Terenia  Kamila. (Jola Bączkowska)
  • Uczniom klasy 5a kropka bardzo mocno kojarzy się z działaniami matematycznymi – mnożeniem i dzieleniem. Jednak po wyczerpującej porcji rachunków kochani piątoklasiści postanowili nieco się zrelaksować, rysując kolorową kredą kropki na tablicy. (Małgorzata Michalak)
  • Na Święto Kropki uczniowie 7d przygotowali kropki, w których opisali siebie, swoje hobby lub zainteresowania. Wykonane zadanie umieścili na klasowym Padlecie, a podczas lekcji rozwiązywali quiz na podstawie przedstawionych kropek. Zabawy było mnóstwo, bo okazało się, że mają bardzo dużo zainteresowań, które są do siebie podobne, czasami takie same, a niektóre zaskoczyły ich samych. (Paulina Mania)
  • Międzynarodowy Dzień Kropki odbywał się również na lekcjach informatyki w klasach 4-8. Uczniowie mieli za zadanie wykonać pracę w programie Paint. Oczywiście temat był dowolny, ale wolno było używać tylko kropek, ewentualnie kółek. Nasi uczniowie wykazali się sporą kreatywnością i ich pomysły przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. Dziękujemy wszystkim, którzy chcieli zaangażować się w tę inicjatywę. Za rok kolejny Dzień Kropki. (Maja Matusiak-Kapczyńska & Monika Kaźmierczak-Wróblewska)
  • "W naszej szkole wiemy, że edukacja to nie tylko zdobywanie wiedzy. Rozumiemy, że rozwój to także pomysłowość, kreatywność, pewność siebie i odwaga. Dzień Kropki w naszej szkole jest świętem wzajemnej akceptacji i szacunku do wysiłku, który podejmujemy każdego dnia wychodząc do szkoły. Podczas zajęć językowych uczniowie mieli szansę obejrzeć oryginalny film mówiący o Vashti i kropce, która zmieniła jej życie. Uczniowie dyskutowali o tym, ile zmienić może w ich życiu próba osiągnięcia czegoś czy stawienie czoła wyzwaniom. "Kropka to nie tylko koniec, to także początek czegoś wielkiego, sukcesu czy arcydzieła" - nie trudno nie zgodzić się z cytatem jednego z naszych uczniów. Po mądrych rozmowach o talentach, każdy z uczniów, narysował swoją symboliczną kropkę, którą miał szansę umieścić w wyjątkowej ramce. Wszystkie uczniowskie kropki wystawiono na naszym szkolnym korytarzu a ich zadaniem jest przypominanie każdemu uczniowi i nauczycielowi, że "kropka czasem wystarczy". Na naszej wystawie uczniowie nie tylko dzielą się swoimi arcydziełami, ale także nie boją się wypisywać swoje talenty na specjalnie przygotowanych karteczkach. (Anita Walachowska & Justyna Nojszewska)
  • 8 b przyozdobiła drzwi swojej klasy kropkami. Kropki będziemy jeszcze używać - będę im zapisywać ich mocne strony, sukcesy albo sami sobie będą zapisywać. (Ula Bełch)
  • Przy sali nr 17 powstało drzewo z talentami uczniów biorących udział w zajęciach koła artystycznego “Uniwersalny Język Sztuki”, które nawiązuje do programu Erasmus+ realizowanego przez naszą szkołę. (Beata Lenartowska-Nieckarz)
  • Z okazji Dnia Kropki dzieci przebywające w świetlicy szkolnej uczestniczyły w różnorodnych zajęciach rozwijających kreatywność. Uczniowie klas I-III zaprezentowali swoje talenty, rysując kolorowanki oraz wykonując prace "origami z kółek". Dzieci z klas 0 bawiły się w poszukiwaczy kropek, które na placu zabaw ukryła wychowawczyni. Starsi uczniowie czytali młodszym "Bajkę o Kropce". Dużym wyzwaniem było samodzielne pisanie opowiadań, których motywem przewodnim była Kropka. (Kamila Bilska)
  • Naszą  kropkową relację kończymy w bibliotece szkolnej, gdzie tradycyjnie można było zrobić sobie niezwykłe fotografie w „Kropko-budce”. (Kamila Grzelczak, Teresa Nowak)

 

Relację przygotowała - Agata Walter

Międzynarodowy Dzień Kropki