Głównym celem projektu jest zaprzyjaźnienie dzieci z matematyką. Budowanie świadomości, że jest ona obecna we wszystkich dziedzinach życia, otacza nas na co dzień. Natalka i Antek zachęcą dzieci do poznawania matematyki poprzez wykonywanie zadań, ale nie tych z podręcznika. Ich nauczycielka krok po kroku wprowadza ich w świat wielkiej matematyki.
Projekt składa się z czterech pojedynczych modułów, a każdy z nich dotyczy zastosowania matematyki w innych dziedzinach życia. Uczniowie klas 1 realizują projekt wraz z nauczycielem w klasie.
Październik
Nauczycielki przeprowadziły zajęcia w oparciu o scenariusz materiały zamieszczone w module. W trakcie realizacji lekcji uczniowie i uczennice poprzez tworzenie klasowej/grupowej notatki uczyły się współpracy, słuchania siebie nawzajem i szanowania zdania rówieśników. Lekcja stała się okazją do tego, aby wzbudzić zaciekawienie uczniów i uczennic nie tylko matematyką, ale też budynkiem szkoły i szkołą jako społecznością. Dzięki temu spojrzały na te sprawy w nowy sposób. Zajęcia miały na celu pokazanie, że matematyka nas otacza i dzięki uważności możemy ją odnaleźć w otaczającym nas środowisku.
Listopad
Nauczycielki przeprowadziły zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. W trakcie lekcji uczniowie i uczennice sprawdzili, jak teoretyczne umiejętności nabywane w szkole - nauka kalendarza, liczb, znaków rzymskich, odczytywania czasu – można wykorzystać w realnym życiu. Zajęcia związane z rozumieniem obecności matematyki w życiu codziennym są doskonałą okazją do poruszenia tematu budżetu, kosztów i zniżek, a nawet zaplanowania wycieczki pociągiem. Zajęcia przyczyniły się także do rozwoju obywatelskiego poprzez uświadomienie wyboru transportu zbiorowego jako alternatywy dla indywidualnych podróży samochodem. Obydwie klasy wykonały zadania w zespołach na dworcu kolejowym w Mosinie, planując podróż do wybranego miejsca.
Grudzień
Nauczycielki przeprowadziły zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. Zajęcia są okazją do naturalnego połączenia edukacji społecznej z nauką matematyki. Wykonanie kartki świątecznej z elementami matematycznymi, wspomnianymi w materiale filmowym, jest jednocześnie lekcją matematyki i elementem pracy wychowawczej. Wykorzystanie matematyki w praktyce sprzyja rozwojowi wyobraźni i kreatywności. Uczniowie i uczennice mają także okazję do budowania pozytywnych skojarzeń z naukami ścisłymi.
Styczeń
Nauczycielki przeprowadziły zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały zamieszczone w module. W trakcie pracy uczniowie i uczennice poznają różne rodzaje basenów, zawody typu ratownik/ratowniczka czy pływak/pływaczka. Uczą się porównywania i poszerzają wiedzę związaną ze sportem uprawianym zawodowo. Wykonują zadania związane z praktycznymi elementami, takimi jak długości, miary czy czas. Lekcja jest okazją do zachęcenia uczniów i uczennic do rozwijania aktywności fizycznej i dbania o zdrowie. Może być także inspiracją do rozmów na temat marzeń i ich realizacji.