Jesteśmy najlepsi

Aktualności

Aenean sagittis mattis purus ut hendrerit. Mauris felis magna, cursus in venenatis ac, vehicula eu massa. Quisque nunc velit, pulvinar nec iaculis id, scelerisque in diam. Sed ut turpis velit. Integer dictum urna iaculis vestibulum finibus. Etiam tempus dictum rhoncus. Nam vel semper eros. Ut molestie sit amet sapien vitae semper. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. 

24 czerwca 2022
We wtorek 21 czerwca 2022r. odbył się po raz kolejny w naszej szkole Dzień
24 czerwca 2022
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Mosinie zaprasza uczniów i rodziców na uroczyste zakończenie

Przez dwujęzyczność do przyszłości - spotkanie szkół dwujęzycznych

3 grudnia 2021r. w Szkole Podstawowej nr 1 w Mosinie odbyło się ważne i niezwykle ciekawe spotkanie szkół podstawowych (nie tylko) dwujęzycznych. Było ono związane z realizacją projektu Erasmus+ „Przez dwujęzyczność do przyszłości”. Udało nam się zgromadzić przedstawicieli 7 szkół prowadzących ten typ nauczania – SP w Daszewicach, SP nr 3 w Luboniu, SSP nr 3 w Poznaniu (Dębinka), ZSO nr 2 w Poznaniu (Krzesiny), SP nr 54 w Poznaniu, SP nr 74 w Poznaniu, a listę zamykali nauczyciele z SP nr 1 w Mosinie. Na konferencji pojawił się także pan Tomasz Łukowiak – zastępca Burmistrza Gminy Mosina, wicedyrektor Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu – pani Ksenia Herbst-Buchwald oraz doradca metodyczny w zakresie nauczania języka angielskiego.

 

Wśród zaproszonych gości znalazła się pani Jagoda Ratajczak – autorka książki „Języczni. Co język robi naszej głowie?”, która opowiadała o kwestiach poruszanych w swojej niezwykle ciekawej publikacji, m.in. o tym, jak ważne jest kształcenie znajomości języków obcych oraz jaki ma to wpływ na rozwój intelektualny i emocjonalny młodych ludzi. Kolejnym prelegentem był profesor Paweł Łupkowki – kierownik Zakładu Logiki i Kognitywistyki UAM w Poznaniu. Przedstawił on szereg badań naukowych potwierdzających wartość i znaczenie edukacji dwujęzycznej już na etapie szkoły podstawowej. Okazało się, że wbrew obawom ze strony rodziców, nauczanie historii czy geografii z elementami języka angielskiego znacząco zwiększa efektywność przyswajania wiedzy z tych przedmiotów, rozwija ciekawość świata, daje zarówno poczucie sukcesu, jak i dodatkowej motywacji do nauki, a przede wszystkim okazuje się niezastąpionym narzędziem do komunikacji w szerokim zakresie tematów i zainteresowań.

 

Druga część spotkania została poświęcona wymianie dobrych praktyk stosowanych przez szkoły dwujęzyczne z naszej gminy i okolic. Okazało się, że placówki oferujące tego typu nauczanie (w tym oczywiście także SP1 Mosina) oferują całą gamę nowatorskich i niezwykle ciekawych rozwiązań, począwszy od różnorodnych projektów typu Erasmus+ lub eTwinning, poprzez wyjazdy zagraniczne, korespondowanie z uczniami z innych krajów, międzynarodowe spotkania młodzieży, aż po autorskie scenariusze lekcji typu biologia czy historia, podczas których uczniowie doskonalą i rozwijają swoją znajomość języka angielskiego. Dzięki przemyślanej strategii  nauczania absolwenci klas dwujęzycznych świetnie zdają egzamin ósmoklasisty i są doskonale przygotowani do edukacji w szkołach ponadpodstawowych.

 

Okazało się jednak, że szkoły dwujęzyczne mają również te same bolączki. Chodzi głównie o liczbę godzin do dyspozycji oraz brak dostępu do materiałów edukacyjnych, które większość nauczycieli tworzy samodzielnie. Z pomocą przyszła pani Ksenia Herbst-Buchwald, wicedyrektor Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, która zaproponowała stworzenie specjalnej sieci współpracy dla szkół dwujęzycznych oraz platformy cyfrowej, na której moglibyśmy gromadzić i udostępniać innym nasze scenariusze lekcji i karty pracy.

 

Całe spotkanie było bardzo ciekawe i konstruktywne, dlatego niemal od razu umówiliśmy się na jego drugą część, która w założeniu ma być poświęcona już nieco bardziej szczegółowej tematyce.

06 grudnia 2021