18 listopada 2017
Bajkowe programowanie

Klasa 2b SP przez ostatni czas realizowała projekt edukacyjny „Bajkowe programowanie”. 
Na początku uczniowie przypomnieli sobie treść bajek: „O trzech świnkach”, „O Jasiu i Małgosi” oraz „O  Czerwonym Kapturku”. Uczniowie podzieleni na trzy grupy mieli za zadanie zilustrować drogę Trzech Świnek, Jasia i Małgosi oraz Czerwonego Kapturka i opowiedzieć ich losy, wykorzystując do tego roboty Ozoboty.  Drogę bajkowych bohaterów kodowali również off linowo na dywanie. Innym zadaniem uczniów było odczytywanie i szyfrowanie tajemniczych bajkowych wiadomości. Podczas projektu uczniowie mieli również okazję stworzyć krótkie animacje w programie Scratch. Wiele radości dostarczyło tworzenie własnych mini robotów z wykorzystaniem szczoteczek do zębów.  Szczoteczki zamieniły się w bajkowe stwory i wprawione w ruch za pomocą silników wibracyjnych poruszały po wytyczonej trasie.

Wkraczanie w tajniki programowania i robotykę przez zabawę jest bardzo wciągające i interesujące. Drugoklasiści z pewnością będą jeszcze zgłębiać swoją wiedzę i umiejętności w tym obszarze. Zachęcamy do obejrzenia zdjęć i krótkich filmików (linki poniżej).

 

programowanie_1

programowanie_2

programowanie_3

programowanie_4

programowanie_5

programowanie_6

 

Alicja Plenzler