16 grudnia 2021

Klasa 5a uczestniczyła w zajęciach, które miały na celu świetną zabawę połączoną z nauką programowania z wykorzystaniem Ozobotów. Lekcja została poświęcona "Przygodom Odyseusza". Zajęcia zintegrowały takie przedmioty jak język polski, geografię oraz informatykę. Uczniowie mieli za zadanie uporządkować i dokonać klasyfikacji informacji na temat losów bohatera. Korzystali z sporządzonego wcześniej planu ramowego i szczegółowego. Pracowali w zespołach klasowych tworząc mapę miejsca akcji oraz uporządkowane wydarzenia(trasa wędrówki Odyseusza).

 

Ozoboty to małe urządzenia, które można programować z niespotykaną łatwością i przyjemnością. Uczniowie mogli zgłębiać tajniki programowania z użyciem jedynie kredek lub flamastrów. Taka technologia czyni z Ozobotów rozwiązanie idealne do oswajania już najmłodszych uczniów z podstawami programowania. Ozobot rozpoznaje odpowiednie sekwencje kolorowych linii i podąża ich śladem, wykonując przy okazji różne zadania. Za pomocą kredek lub flamastrów możemy w prosty sposób napisać pierwszy program.

Lekcja z Ozobotami