03 lutego 2025

 

W ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Empatia  w matematyce” uczniowie klasy 3c porzucili szkolne ławki i zamienili się w kulinarnych matematyków przy stanowiskach do pieczenia gofrów! Bo kto powiedział, że matematyka musi być nudna? Pod czujnym okiem zaangażowanych rodziców uczniowie zmierzyli się z zadaniem przygotowania gofrów według wcześniej wybranego przepisu. Na etapie przygotowań dzieci samodzielnie podzieliły się obowiązkami i ustaliły, kto przyniesie potrzebne składniki. Dzięki temu już od początku ćwiczyli współpracę, organizację i umiejętność odpowiedzialności za wspólny cel. W ruch poszły wagi, miarki, szklanki i łyżki. Dzięki temu uczniowie mogli na własnej skórze przekonać się, że 250 ml, łyżeczka proszku do pieczenia czy szczypta soli to nie tylko kuchenne pojęcia, ale także prawdziwe wyzwanie matematyczne. Podczas wcześniejszych zajęć klasa pracowała nad piramidą żywienia i analizowała, jakie składniki powinny znaleźć się w zdrowym przepisie. Po wspólnym wyborze receptury uczniowie przygotowali się do kulinarnej przygody, samodzielnie wyszukując informacje o składnikach. To była doskonała okazja, by zobaczyć, jak matematyka towarzyszy nam na co dzień -  od liczenia ilości składników po pilnowanie czasu pieczenia, bo przecież nikt nie lubi przypalonych gofrów! Efekt? Aromatyczne, chrupiące gofry, które umiliły dzień wszystkim w klasie. Było mnóstwo śmiechu, nauki przez zabawę i radości z odkrywania, że matematyka może być nie tylko użyteczna, ale i smaczna!

Realizacja zadań z 2 modułu Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Empatia w matematyce” - Gotujemy pyszności