05 czerwca 2023

W dniach 29-31.05.2023r. klasy szóste wybrały się do Trójmiasta. Wczesnym rankiem ruszyliśmy prosto do Oliwy. Tam poszliśmy do Katedry, gdzie wysłuchaliśmy koncertu organowego. Oliwskie organy są słynne na całym świecie, a ich brzmienie przyciąga tysiące słuchaczy. Następnie ruszyliśmy tramwajem wodnym w kierunku Westerplatte. Jest to obszar, w którym rozpoczęła się II wojna światowa i miejsce pamięci o prawdziwych bohaterach, którzy walczyli na wojnie. Pełen wrażeń dzień zakończyliśmy udając się do ośrodka wypoczynkowego, w którym przy ognisku mieliśmy czas na integrację.

Następnego dnia udaliśmy się do Gdyni aby zwiedzić ”Dar Pomorza”, który zrobił na nas ogromne wrażenie. Kolejnym punktem wycieczki było Akwarium Morskie, gdzie w „sali mokrej” mogliśmy dotknąć i przekonać się, czy ryba jest śliska czy szorstka. Dzięki tej wizycie mogliśmy uzyskać informacje na temat flory i fauny Bałtyku oraz poznać przepiękny świat głębin morskich. Podziwialiśmy też różnorodne ryby, żółwie i ośmiornice. Oglądaliśmy prawdziwe koralowce, lecz największym zainteresowaniem cieszyły się piranie. Po zakończeniu zwiedzania pojechaliśmy do Sopotu i spacerowaliśmy po najdłuższym drewnianym molo w Europie. Wieczór zakończyliśmy pizzą i wspólnymi rozgrywkami gier planszowych.

Ostatniego dnia było dość intensywnie. Spotkaliśmy się z przewodnikiem, który oprowadzał nas po gdańskiej starówce. Przechadzaliśmy się Długim Targiem, a przewodnik pokazywał oryginalne rzygacze, dzwoneczki na ratuszu, „ząb diabła” na Dworze Artusa i okno w kamienicy, z którego co godzinę wychyla się „panienka z okienka”. Obowiązkowo zrobiliśmy też zdjęcie grupowe przy fontannie Neptuna. Potem udaliśmy się nad Motławę, gdzie wysłuchaliśmy historię gdańskiego portu, podziwialiśmy Wyspę Spichrzów i zwiedziliśmy zabytkowy Żuraw. Duże wrażenie zrobiła na nas gdańska katedra, w której usłyszeliśmy ciekawą historię starego ozdobnego zegara. Ostatni punkt naszej podróży to zwiedzanie zamku krzyżackiego w Malborku. Był rzeczywiście ogromny, pełen wielkich komnat i mrocznych zakamarków. Łatwo było się tam zgubić. W zamku obejrzeliśmy zbroje, które nosili Krzyżacy i broń, jaką się posługiwali. Widzieliśmy też wyposażenie kuchni, spichlerz i skarbiec zakonny oraz średniowieczną toaletę. Dowiedzieliśmy się, jak zakonnicy ogrzewali swoje ogromne zamczysko. Bardzo ciekawa była kolekcja wyrobów z bursztynu. Gdy już opuściliśmy mroczne mury krzyżackiej stolicy, udaliśmy się na obiad. Wyjazd do Trójmiasta sprawił nam wielką przyjemność. Humor, pogoda i uśmiech na twarzach świadczyły o dobrej zabawie. Zobaczyliśmy sporo ciekawych miejsc, wiele się nauczyliśmy i zrobiliśmy mnóstwo pięknych zdjęć.